Digitale Enheder

For at sikre fokus og kvalitet i undervisningen og for at undgå konflikter opretholdes skoletiden uden tændte digitale enheder.

Fra og med børnehaveklasse til og med 6. klasse skal digitale enheder såsom mobiltelefoner, iPads, spillekonsoller være slukket hele dagen. Disse må først tændes, når eleven har fri fra skole/fritidsafdeling. Lejrskoler er skoledage, medmindre andet er aftalt.

For mobiltelefoner gælder følgende:

• Alle elever fra TSS til 2. klasse skal have deres slukkede mobiltelefoner i tasken hele dagen
  • Alle elever fra 3.-9. klasse lægger deres mobiltelefon i mobilhotellet ved begyndelsen af første lektion
  • For 3.-6. klasse åbnes mobilhotellet efter sidste lektion
  • For 7. og 8. klasse åbnes mobilhotellet efter 6. lektion
  • For 9. klasse åbnes mobilhotellet efter 4. lektion
  • Udleverede mobiltelefoner skal fortsat være slukket i timerne, men må benyttes i frikvarterne
  • For fritidsafdelingen gælder det forsat, at mobiltelefonen skal været slukket og i tasken
  • Det pædagogiske personale har mulighed for at lade eleverne anvende mobiltelefon i undervisningen ved behov, og har mulighed for, undtagelsesvis, at udlevere mobiltelefonen midlertidigt til eleven
  • Det pædagogiske personale har lov til at inddrage elevens mobiltelefon og aflevere denne på kontoret, såfremt en elev ikke overholder skolens retningslinjer om brug af mobiltelefoner
  • Eleverne kan altid benytte skolens telefon i nødsituationer

Frihed under ansvar

Hvis elevernes digitale enheder ikke er slukket i timerne, inddrages de af lærerne og kan afhentes på kontoret af eleven efter endt skoletid samme dag.

I tilfælde af gentagelse skal den digitale enhed hentes af forældrene.

Hvis eleven i skoletiden ringer fra sin mobiltelefon til forældre omkring en konflikt, henstiller vi til, at I opfordrer jeres barn til at kontakte en lærer eller henvende sig på kontoret.

Vi vil i alle tilfælde søge at løse evt. konflikter eller problemer på skolen og kontakte forældre i den udstrækning, vi mener det nødvendigt.

Digitale enheder må ikke bruges til at tage billeder eller optagelser på skolen, medmindre det er aftalt med læreren.

Forældre forpligter sig til at bakke op om skolens digitale retningslinjer.

Digitalisering

Vi befinder os i en tid, hvor der er et nødvendigt og øget fokus på udviklingen af befolkningens IT-kompetencer.

Medbragte computere

Medbragte computere er et integreret redskab i undervisningen.